Tehnologia Cloud este unul dintre segmentele cu cea mai rapidă creștere a pieței tehnologiilor informaționale. Multe companii au reușit deja să aprecieze avantajele pe care le oferă cloud: flexibilitate, mobilitate, rentabilitate, fiabilitate. Cumpărarea și întreținerea propriilor servere este o sarcină destul de complicată care necesită investiții mari și personal calificat.
Noventiq ajută întreprinderile de toate dimensiunile și domeniile de activitate să își optimizeze infrastructura IT, prin implementarea serviciilor cloud la diferite niveluri: de la platforme și instrumente de management la aplicații de afaceri.
Subcategorii de tehnologii cloud care diferă în funcție de tipul de serviciu furnizat:
„Software ca serviciu” (Software as a Service, abreviat SaaS) este un model de vânzare și utilizare a software-ului în care un furnizor dezvoltă și gestionează o aplicație web, oferind clienților acces la software prin Internet. În același timp, furnizorul suportă toate costurile pentru menținerea performanței aplicației, utilizatorul (în cazul în care serviciul este contra plată) plătește doar pentru utilizarea de software „cloud” (fie la utilizare, fie cu o taxă de abonament). Astfel, utilizatorul nu trebuie să depună imediat o sumă mare de bani pentru a achiziționa o licență, iar dezvoltatorul este protejat de utilizarea și distribuirea neautorizate a produsului său.
„Infrastructura ca serviciu” (Infrastructure as a Service, abreviat IaaS) - este folosită exclusiv de întreprinderi, deoarece utilizatorii obișnuiți nu au nevoie. Aceasta oferă clientului o infrastructură computerizată diversă: servere, sisteme de stocare a datelor, echipamente de rețea, precum și software pentru gestionarea acestor resurse. De regulă, tehnologiile de virtualizare sunt utilizate în această schemă, adică o unitate specifică de echipament poate fi utilizată de mai mulți clienți (un prim exemplu este divizarea unui server fizic în cele virtuale și furnizarea acestor părți virtuale diferitor clienți). Unul dintre principalele avantaje ale acestei abordări pentru clienți este că aceștia scapă de nevoia de a achiziționa echipamente scumpe, deoarece unele dintre ele pot fi pur și simplu neutilizate și să lucreze în zadar. În cazul IaaS clientul plătește doar pentru ceea ce are nevoie la un momentul dat, cu posibilitatea unei creșteri flexibile sau reduce cantitatea de resurse utilizate.
„Platforma ca serviciu” (Platform as a Service, abreviat PaaS) - furnizarea unei platforme cu caracteristici specifice pentru dezvoltarea, testarea, implementarea, suportul aplicațiilor web etc. Datorită modelului PaaS, întreaga listă de operațiuni pentru dezvoltarea, testarea și desfășurarea aplicațiilor web poate fi realizată într-un singur mediu integrat, eliminând astfel costurile suportării mediilor individuale pentru etape specifice. Acest lucru vă permite să reduceți semnificativ costul atât pentru achiziția și suportul echipamentelor, cât și pentru întreținerea serviciului în sine. Un exemplu frapant al utilizării unui astfel de model este serviciile de găzduire pentru site-uri web.
„Desktop ca serviciu” (Desktop as a Service, abreviat DaaS) - la furnizarea serviciilor DaaS, clienții primesc o stație de lucru virtuală standardizată care este complet gata să funcționeze (la cheie), pe care fiecare utilizator o poate configura suplimentar reieșind din sarcinile sale. Astfel, utilizatorul nu primește acces la un program separat, ci la complexul software necesar pentru munca cu drepturi depline. Venind la lucru, pur și simplu introduce datele sale (login/parolă sau alte mijloace de autentificare) și poate lucra folosind puterea de calcul a unui server terț, și nu a computerului său.
Данный раздел временно доступен в русской версии.
«С IoT, устройства обнаруживают локальную сеть, после чего система безопасности обеспечивает защищенное подключение пользователя к машинам. Наша миграция на Windows 10 оправдала себя улучшением графической составляющей, а также показателей безопасности. Кроме того, предоставляемая Microsoft десятилетняя гарантия на систему – лидирующий показатель на рынке»
Данный раздел временно доступен в русской версии.
«Мы получили инструмент управления IT-инфраструктурой, позволяющий не только держать под контролем состояние IT-сервисов, но и оперативно вносить необходимые изменения. Хотим отметить возможность оказывать помощь удаленно и в кратчайшие сроки по заявкам техподдержки. Также несомненным преимуществом является локальное управление мобильными устройствами, которое обеспечивает простоту их обслуживания с помощью средств, встроенных в операционные системы устройств»
Данный раздел временно доступен в русской версии.
По завершении проекта наши специалисты смогли осуществлять администрирование IT-сервисов независимо от вьетнамских коллег. Специалисты Noventiq обеспечили слаженное взаимодействие всех компонентов, в результате чего мы оптимизировали затраты на поддержание работоспособности IT-инфраструктуры, упростили процессы администрирования и обеспечили оперативный доступ к необходимым данным.
Данный раздел временно доступен в русской версии.
«В процессе реализации проекта специалисты Noventiq доказали свой высокий профессионализм, строго придерживаясь не только положений технического задания, но и дополнительных требований AGEPI, проявив тем самым способность к успешному внедрению предложенного решения».
Данный раздел временно доступен в русской версии.
«Развитие платформы ServiceNow – еще один шаг к формированию сервисного подхода к решению бизнес-задач на наших предприятиях и эффективному управлению ключевыми процессами в масштабах компании»